هر آنچه باید درباره طراحی لوگو زعفران ، عرقیجات و عسل بدانید

طراحی لوگو عسل و انواع مواد غذایی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در شروع کسب‎‌و‌کاری از این نوع است. اغلب تاجران زعفران, عسل و خوراکی‌های ارزشمند به دنبال طراحی یک لوگو مناسب برای بسته‌بندی محصولات خود آن هم با نام خودشان هستند.
طراحی لگو عسل طبیعی یا لوگو عرقیجات به فروش و تجارت موفق این محصولات کمک زیادی خواهد کرد. بسیاری از مردم محصولاتی که در قفسه‌های فروشگاه قرار داده شده است را صرفا به واسطه بسته‌بندی و طراحی خاصشان انتخاب می‌کنند.
اگر در زمینه مواد غذایی به‌ویژه زعفران، عسل و ... کار می‌کنید به شما پیش‌نهاد می‌کنیم که از تاثیر طراحی لوگو زعفران، عرقیجات و عسل غافل نشوید. از آن‌جا که این محصولات از پرطرفدارترین محصولات غذایی هستند و مصرف بالایی دارند، طراحی درست لوگو به فروش بالای آن‌ها کمک می‌کند. در این مقاله با چگونگی طراحی لوگو عسل طبیعی، زعفران و انواع عرقیجات آشنا می‌شوید. پس اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید تا پایان مقاله همراه ما بمانید.


به اصول طراحی لوگو توجه کنید

طراحی لوگو زعفران, عرقیجات و هر ماده غذایی دیگر بسیار مهم است و به فروش بهتر آن کمک می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان حرفه‌ای با آگاهی از این موضوع که طراحی لوگو در سکه‌شدن بازارشان موثر است روش‌های مختلفی را برای این کار امتحان می‌کنند. درصورتی‌که شما هم یکی از تولیدکنندگان این زمینه هستید، بهتر است تاثیر طراحی لوگو عسل، طراحی لوگو عرقیجات و به‌ویژه زعفران را فراموش نکنید. این مواد غذایی که جزو خریدهای ثابت مردم هستند از بازار رقابتی تنگاتنگی برخورداراند و بسته‌بندی شیک لازمه فروش بیشتر برندشان به‌حساب می‌آید. 5 اصل طراحی لوگو به ارتقا برند این محصولات کمک خواهد کرد که به ترتیب زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید:
1. سادگی
علی‌رغم اهمیت و تاثیرگذاری بالای این اصل، توسط بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان رعایت نمی‌شود. ممکن است به عنوان یک تولیدکننده ایده‌های تازه و جالبی از طراحی لوگو زعفران یا لوگو عسل طبیعی در ذهن‌تان شکل بگیرد و آن‌ها را از طریق لوگو نشان دهید؛ اما بهتر است خیلی هیجان‌زده نشوید. افراد زیادی هستند که با طراحی‌های عجیب لوگو عرقیجات یا حتی طراحی لوگو عسل طبیعی که از محصولات باکیفیت‌شان محسوب می‌شود، مشتری و مخاطبان خود را از دست داده‌اند. فکر می‌کنید چرا؟
اصلی‌ترین دلیل این عدم موفقیت استفاده از ایده‌های شلوغ و پر رنگ و لعاب جهت طراحی لوگو عسل طبیعی یا لوگو عرقیجات است که مخاطب را دلزده می‌کند. شلوغ بودن طراحی بسته‌بندی به‌ویژه طراحی لوگو زعفران یا عسل و عرقیجات شما را در ذهن مخاطب به‌عنوان تولیدکننده‌ای غیر حرفه‌ای نشان خواهد داد. نیازی به افراط در طراحی لوگو زعفران یا طراحی لوگو عسل طبیعی نیست، دو یا سه ویژگی و عنصر مهم و کلیدی می‌تواند لوگویی حرفه‌ای و خاص تولید کند؛ به‌نحوی‌که مخاطب با اولین نگاه آن را در سبد خرید خود قرار دهد.
کافی است به طراحی لوگوهای ساده‌ای مانند لوگوی نایک دقت کنید که سال‌هاست زبان‌زد عام و خاص است و هیچ‌گاه کسی آن را زیر سوال نبرده است. با دیدن این طرح‌های ساده ناخودآگاه تصویری از یک تولیدکننده ماهر و جسور در ذهن عموم مردم ایجاد می‌شود؛ چراکه ذهن اغلب ساده‌ترین‌ها را می‌پسندد. طراحی لوگو زعفران یا طراحی لوگو عسل طبیعی از این دست محصولات هستند و سادگی لوگو آن‌ها در فروش بهترشان کمک زیادی خواهد کرد.
2. منحصربه‌فرد‌بودن
حتما قبل از نهایی‌کردن طراحی لوگو زعفران و عسل یا حتی طراحی لوگو عرقیجات از منحصربه‌فرد بودن آن مطمئن شوید. از آنجاکه این محصولات بازار رقابتی بزرگی دارند و تولیدکننگان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کند، توصیه می‌شود تا طرحی خاص و کاملا متفاوت برای لوگو محصولات خود انتخاب کنید. لوگویی که منحصر‌به‌فرد است از قدرت جذب بیشتری برخوردار خواهد بود. تحقیق درباره منحصر‌به‌فردبودن لوگو از دو جهت به شما کمک می‌کند؛ اول این‌که بازار رقابتی خود و انواع لوگوهای آن‌ها را بهتر خواهید شناخت و شباهت و تفاوت‌های طراحی لوگو عسل و عرقیجات یا حتی طراحی لوگو زعفران را پیدا می‌کنید.
دوم این‌که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید رقبایتان قبلا از چه لوگوهایی برای برند خود استفاده کرده‌اند. با توجه به اشباع‌شدن تولید این محصولات، ایجاد هویت برند در حال حاضر کمی سخت به نظر می‌رسد؛ اما با کمی تحقیق بیشتر و جسورانه پیش رفتن در طراحی لوگو عسل طبیعی و حتی طراحی لوگو عرقیجات قطعا موفق خواهید شد.
3. ادغام‌پذیر
طراحی لوگو زعفران یا لوگو عسل تازه و عرقیجات باید به گونه‌ای باشد که برند شما را به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل کند. این لوگو باید به‌نوعی طراحی شود تا در هر قالب و طرحی از یک بیلبورد بزرگ تا کارت‌های ویزیت قابل چاپ و معرفی باشد. یک لوگوی حرفه‌ای طراحی‌شده باید انواع سطوح را در برگیرد، برای مثال ساختار طراحی لوگو عسل طبیعی باید قابلیت استفاده به‌صورت آرم‌های برجسته یا طلاکوب و... روی همه سطوح را داشته باشد. طراحی لوگو عرقیجات و عسل یا زعفران بهتر است به‌صورتی شکل بگیرد که قابل تبدیل به اشکال مختلف باشد و در عین‌‌‌‌حال به‌راحتی بتوان آن را تشخیص داد.
4. مختص به زمان خاصی‌نبودن
شاید تعجب کنید اما لوگوها هم وابسته به مد و ترند خاص خود هستند؛ به این معنی که ممکن است تولیدکنندگان یک محصول در سراسر دنیا در یک مدت کوتاه از عناصری یکسان در طراحی لوگو خود استفاده کنند. طراحی لوگو عسل طبیعی یا طراحی لوگو عرقیجات و زعفران نباید طبق ترندهای موقتی شکل بگیرند. ممکن است خط تولید شما سال‌ها در زمینه تولید محصول فعالیت کند؛ بنابراین از لوگویی استفاده کنید که صد سال بعد هم تازه و زیبا به نظر برسد.
بهتر است از طراح و گرافیست‌های حرفه‌ای کمک بگیرید؛ چراکه آن‌ها می‌دانند کدام عناصر و پارامترها در طراحی لوگو ماندگار خواهد بود و هیچگاه تکراری نخواهد شد. گنجاندن روندها در طراحی لوگو زعفران و عرقیجات و حتی طراحی لوگو عسل طبیعی، به‌خصوص اگر با برند شما مطابق باشد در ثبات هویت برندتان کمک زیادی خواهند کرد. استفاده از عناصر و فونت‌های ماندگار روشی برای زنده نگه داشتن لوگو طی سال‌های طولانی است.
5. مناسب‌بودن
جهت ایجاد و طراحی لوگو زعفران، عسل و عرقیجات مناسب باید دو سوال را از خود بپرسید:
• آیا این طرح با هویت برند من مطابقت دارد؟
• آیا برای مشتری جذاب و ایده‌آل خواهد بود؟
اگر پاسخ شما به این دو سوال بله است، لوگوی موثرتر و مناسبی طراحی کرده‌اید. هنگام پاسخ‌دادن به سوال اول به این فکر کنید که قصد دارید برندتان چه احساساتی را برای مخاطب برانگیزد. اگر قصد دارید در طراحی لوگو عسل طبیعی، لوگو عرقیجات یا حتی طراحی لوگو زعفران نوعی خوش‌آمدگویی به مخاطب یا احساس خوب را در وی شکل دهید، شاید بهتر باشد تا عناصر دایره‌وار را در آن بگنجانید. اگر قصد دارید نام تجاری شما ساختارمندتر و محکم‌تر باشد استفاده از مربع و مستطیل در طراحی لوگو عسل طبیعی و عرقیجات موثر خواهد بود.
هنگام پاسخ به سوال دوم باید از دید مشتری به لوگو خود نگاه کنید. شاید تصور کنید که عجب لوگوی زیبایی طراحی کرده‌ام؛ اما مهم این است که مخاطب‌تان چه فکر می‌کند. مخاطب و مشتری باید با دیدن لوگو به برند شما جذب شوند؛ بنابراین مخاطب خود را بشناسید و طرحی که مناسب و استاندارد است را برای طراحی لوگو محصولتان به کار بگیرید.






چرا طراحی لوگو به ترقی کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

طراحی لوگو زعفران و لوگو عسل طبیعی و یا طراحی لوگو عرقیجات جهت به‌دست‌آوردن اعتبار و ارتباط تولیدکننده با مصرف‌کننده لازم و ضروری است. همان‌طور که می‌دانید لوگو معرفی بصری یک برند محسوب می‌شود و بدون شک در شناسایی هر کسب‌و‌کار تاثیر بسیار زیادی دارد. در صورتی‌که لوگوی برند شما از اصول ذکرشده برخوردار باشد و به‌صورت حرفه‌ای طراحی شود، قطعا در معرفی شما به عنوان تولیدکننده‌ای حرفه‌ای موثر خواهد بود.
طراحی لوگو زعفران و لوگو عسل طبیعی به رشد تولیدات آن‌ها و جذب مخاطبان بیشتر کمک قابل توجهی می‌کند. لوگو اولین برداشت مخاطب از کسب‌و‌کار شما است و درصورت استاندارد‌بودن ترقی تولیدات‌تان را به‌همراه خواهد داشت. فوربس گزارش می‌دهد که شما و کسب‌و‌کارتان تنها یک فرصت هفت ثانیه‌ای جهت ارتباط‌گیری با مخاطب دارید و آن وظیفه لوگو است. پس لوگوی طراحی شده باید قدرت جذب مخاطب تنها در هفت ثانیه را داشته باشد.


کلام آخر

طراحی لوگو عرقیجات و لوگو عسل طبیعی در‌صورتی می‌تواند به پیشرفت تولیدات شما کمک کند که جذب مخاطب را به همراه داشته باشد. مخاطبی که در حال جست‌وجوی مواد غذایی مورد نیاز خود در میان قفسه‌های فروشگاه است با دیدن یک بسته‌بندی خاص و لوگویی منحصربه‌فرد قطعا محصول را در سبد خرید خود قرار خواهد داد. طراحی لوگو زعفران هم مانند لوگو عسل طبیعی و طراحی لوگو عرقیجات قادر است تا درصورت منحصر‌به‌فردبودن مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
مجموعه شبکه چاپ یکی از حرفه‌ای‌ترین مراکز چاپ و تکثیر است که در زمینه طراحی انواع لوگو، عملکردی حرفه‌ای و تخصصی از خود نشان می‌دهد. این مرکز با ارائه خدماتی در زمینه چاپ و طراحی تولیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. چاپ با کیفیت و با سرعت بالا، استفاده از کارشناسان متخصص، طراحی حرفه‌ای، چاپ در انواع متریال، تنوع بی‌نظیر در طراحی و چاپ و... نمونه‌ای از خدمات این مرکز شمرده می‌شوند. طراحی لوگو زعفران، لوگو عرقیجات و طراحی لوگو عسل طبیعی را می‌توان به این مرکز حرفه‌ای سپرد.



مطالب مرتبط

چاپ جعبه زعفران
چاپ لیبل زعفران