طراحی لوگوی لوازم آرایشی در برندهای زیبایی این روزها محبوبیت زیادی پیدا کردهاند. مجموعهای از کسبوکارها، سالنها و محصولات مرتبط با زیبایی خود را از طریق رسانههای بازاریابی دیجیتال و سنتی به افراد معرفی میکنند. محصولات آرایشی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، بهطوریکه تا پایان سال 2017 سهم 24 درصدی بازار تجاری از آن لوازم آرایشی، خصوصا بخش مراقبت از مو بوده است. با این اوصاف میتوان گفت که اولین قدم شرکت شما باید طراحی لوگوی لوازم آرایشی زیبا و جذاب باشد. در طراحی لوگوی لوازم آرایشی هدف نهایی شما معرفی نام تجاری برند است. لوگو حرفهای میتواند مانند یک کتابچه عمل کند که همه دستورالعملها را برای نحوه نمایش بصری برند شما به نمایش گذارد.
طراحی لوگو لوازم آرایشی علامتی است که برای شناسایی برند لوازم آرایشی یا بهداشتی شما بهکار میرود و اغلب بهعنوان پایهای برای نام تجاری عمل میکند. بهطورکلی، لوگوی شما باید در عین سادگی و بهیادماندنیبودن، جوهره برند شما را دربربگیرد. برای این منظور لازم است تا مطمئن شوید که در مورد طراحی لوگوی لوازم آرایشی به قدر کافی تحقیق کنید تا از تصاویر یا سبکهای رایج مانند طراحی لوگوی لوازم آرایشی با متنهای مشابه اجتناب کنید تا در نهایت محصولی منحصربه فرد و خاص را خلق کنید.
اگر در حال بازاریابی تعدادی از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی خود هستید، ایجاد یک لوگو برای برند اصلی و آرم جداگانه برای هر محصول آرایشی مسئلهای غیرمعمول نیست. در این مورد، کافی است تا شما اطمینان حاصل کنید که لوگوهای تکمیلی مشتقی از لوگوی اصلی باقی میمانند و در عینحال برای مخاطبان هدف خود جذاب هستند.
هر لوگوی شرکت لوازم آرایشی دارای ویژگیهایی است که همین ویژگیها سبب میشود تا آنها را از سایر رقبا متمایز کند. در ادامه به دو ویژگی مهم در طراحی لوگوی لوازم آرایشی اشاره خواهد شد.
• تعادل در رنگها
اولین عنصر ضروری برای طراحی لوگوی شرکت لوازم آرایشی، تعادل کامل رنگها است تا بتواند آرامش و سلامت را به مشتری القا کند. در این زمینه رنگهای ملایمی مانند سبز، زرد، صورتی و آبی انتخاب خوبی بهنظر میرسند. انتخاب رنگها به شدت بر برند شما تاثیر میگذارند؛ چراکه لوگو یک برند در کارت ویزیت، ست اداری، پوشش رسانههای اجتماعی و سایر بخشهای تبلیغاتی یک شرکت یا برند دیده خواهد شد. انتخاب رنگ تعیین میکند که آیا طراحی لوگو لوازم آرایشی شما به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب است یا خیر و آنها را میتواند برای خرید محصولات شما ترغیب کند یا خیر. اگر آن مخاطب هدف شما زنان باشند، بهتر است تا در طراحی لوگوی شرکت آرایشی شما ظریف و برازنده باشد و ترکیب رنگی زنانه داشته باشد. با گنجاندن زیورآلات از جمله انواع گل، جواهرات، دستها، پروانهها و نقش های پیچیده میتوان به ظاهر دلخواه دست یافت.
• نمایش تخصص خود
یکی از مهمترین جنبهها در اثبات خدمات شما این است که لوگوی خود را به گونهای طراحی کنید که خدمات مد روز خود را برجسته کنید. چه داروهای ارگانیک مراقبت از پوست باشد که از گیاهان طبیعی، آلوئهورا، چغندر و انبوهی از عصارههای گیاهی تشکیلشده، چه محصولات درمانی، مانند کرمهای لایهبردار زیبایی و درمان فتودینامیک و... ، درهرصورت این شما هستید که با طراحی لوگوی لوازم آرایشی باید تخصص شرکت خود شما را در لوگو به رخ مخاطبان خود بکشید. طراحی لوگو بهصورت صریح همیشه نشاندهنده جسارت و اعتماد به تصویر برند شما است. سعی کنید با طراحی لوگوی حرفهای، تخصص خود را در جلو نگه دارید و آنها را بهطور موثر در هویت برند خود به نمایش بگذارید.
وقتی کسی عطر خود را انتخاب میکند، اغلب بهدنبال عطری است که با سبک یا شخصیت او مطابقت داشته باشد. به همین دلیل طراحی لوگوی عطر چیزی بیشاز نشان دادن نام تجاری عطر است. طراحی لوگوی عطر باید بهگونهای باشد که نهتنها محصول را جذاب نشان دهد، بلکه باید بیانگر کیفیت و ماهیت عطری باشد که آنها دریافت میکنند. برای طراحی لوگوی عطر باید ابتدا مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. درمورد جامعه هدف (سن، مکان، درآمد و وسایر اطلاعاتی که میخواهید به آن دست یابید) تصمیم بگیرید. هنگامیکه این دادههای خام را در اختیار دارید، برای طراحی لوگوی عطر قدمی فراتر بروید و این آمار سرد را در بهکاربردن طراحی لوگوی عطر استفاده کنید.
عطرها بهعنوان عاملی مهم در سبک انتخابشده یک فرد، این قدرت را دارند که نهتنها نشان دهند که یک شخص چه کسی است، بلکه چه کسی میخواهد باشد. برای این منظور، بسیاری از برندهای عطر به سبک زندگی شیک یا مجلل میپردازند، حتی اگر مصرفکنندگان آنها لزوما ثروتمند نباشد.
مسئله دیگر انتخاب رنگ در طراحی لوگوی عطر است. رنگ وسیله اصلی جذاب کردن احساسات است. به روشی فکر کنید که رنگ اتاق میتواند به شدت بر روحیه انسان تاثیر بگذارد و از رنگ آن پی به شاد یا غمگینبودن فرد هم پی برد. پالت رنگ در طراحی لوگو شما باید احساساتی را که عطر شما به دنبال آن است، برانگیزد. اکثر لوگوها پالت رنگ خود را ساده نگه میدارند و اغلب یک جفت مکمل و یک رنگ پس زمینه خنثی را انتخاب میکنند.
نکات دیگری هم برای طراحی لوگوی عطر وجود دارد. بهعنوان مثال، مایع عطر واقعی ممکن است رنگی باشد و شما باید برای طراحی لوگوی آن رنگهایی را انتخاب کنید که میتوانند احساس را برانگیزند و تصاویر و خاطرات را تداعی کنند. اگر عطری شما را به یاد یک مسیر کوهستانی میاندازد، ممکن است بخواهید با رنگهای خاکی طراحی لوگوی عطر خود را انجام دهید و به همین ترتیب اگر شما را به یاد نسیم تابستانی دریایی میاندازد، رنگهای دریایی میتواند گزینه مناسبتری باشند.
برای طراحی لوگوی لوازم آرایشی، الهام گرفتن و توسعه ایدههای جدید ضروری است. هدف از تحقیق این است که از آنچه در حال حاضر وجود دارد، آگاه باشید تا بتوانید چیزی خارقالعاده برای کسبوکار خود ایجاد کنید. درحالیکه طراح این کار را انجام خواهد داد، شما هم باید در همین راستا بدانید که چه چیزی برای برند خود میخواهید و چه چیزی را نمیخواهید. بالاخره این کار شماست و باید بیشترین اهمیت را برای آن قائل باشید. بهعنوان مثال طراحی لوگوی لوازم آرایشی در کسبوکارهای سایر رقبا در صنایع مشابه که مکمل کسبوکار شما هستند، بیشتر مورد توجه قرار دهید. در ادامه نکاتی مفید درخصوص طراحی لوگو شرکت لوازم آرایشی بیان میشود تا شما در طرح و نتیجه نهایی خود به آنچه مدنظر دارید، دست یابید.
• ایده را به صورت تصویری ترسیم کنید
اکنون این کاری است که طراح لوگو برای شما انجام خواهد داد که طرح مفهومی را به صورت یک گرافیک بصری برای شما به تصویر کشد. با پیروی از برخی قوانین طلایی اصول طراحی لوگو لوازم آرایشی، باید به چیزی معنادار و قابل توجه برسید. لوگوی شما میتواند تا حد زیادی پیچیده باشد، در غیر این صورت بهخاطرسپردن آن برای مشتریان دشوار خواهد بود. درنظر داشته باشید که طراحی لوگوی لوازم آرایشی با عناصر بیشاز حد دقیق برای تکثیر و چاپشدن شما دردسرساز خواهد شد؛ بنابراین، یک طراحی یک لوگوی ساده کلید اصلی است و سادگی و در عینحال هیجانانگیز، مدرن و زیبا در طراحی لوگوی لوازم آرایشی میتواند شگفتانگیز باشد.
• کامل آن را آزمایش و سپس اجرا کنید
شما مجموعهای از نرمافزارهای طراحی را برای انتخاب دارید؛ اما ترفند موفقیت در روشی است که طراح لوگو حرفهای طرح را با یک تصویر کامل بازتولید میکند. پساز انجام این کار، نسخههایی را ایجاد کنید و با دعوت از بازخورد، در مورد اینکه کدام یک از نسخهها بهترین بهنظر میرسند، توصیههایی را دریافت کنید. برای این مورد میتوانید از نرمافزارهای طراحی مانند InkScape، CorelDraw، Adobe Illustrator استفاده کنید. بهتر است از برنامههایی که نمیتوانند طراحی شما را با وضوح بالا ذخیره کنند، اجتناب کنید. پیشاز آنکه طراحی لوگوی لوازم آرایشی نهایی شود، با آزمایش رنگها، سبکها و پسزمینه نسخههای گوناگونی از آن را بسازید.
• یک راهنمضای سبک هویت برند ایجاد کنید
وقتی در مورد طراحی لوگوی لوازم آرایشی تصمیم گرفتید که برند زیبایی شما را به بهترین شکل توصیف میکند، مطمئن شوید که وضوح رنگهای برند، سبک برند و احساس برند شما را برای مشتریان برجسته میکند؛ چراکه مطمئن شوید هر کسی که با برند شما کار میکند، بداند چه چیزی متناسب با سلیقه و انتخاب آنها هست و چه چیزی نه. در این راستا اطمینان حاصل کنید که هر طراحی لوگوی لوازم آرایشی با هویت برند و تصویر برند مطابقت دارد.
هنگامیکه طراحی لوگوی برند زیبایی خود را بهصورت عمومی اعلام کردید، آن را در تمام محلهای بازاریابی و تبلیغات خود پخش کنید. آن را در طراحی کارت ویزیت، طراحی وبسایت و سایر موارد تبلیغاتی مانند طراحی بستهبندی لوازم آرایشی و آگهیهای بنر، در وبسایتها و رسانههای اجتماعی به رخ بکشید. اگر به دنبال ساخت محصولات مراقبت از پوست پایدار هستید، لوگوی خود را مستقیما روی صابونها یا سایر محصولات حک کنید. ایده در اینجا این است که علامت کلمه، علامت حرف، علامت ترکیبی یا علامت تصویری در هر جایی که نام تجاری شما به تصویر کشیده میشود، حک شود.
حوزه طراحی لوگوهای لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر دامنه بسیار گستردهای دارد که بنا به جامعه هدف تغییراتی را دارد. تصور اینکه محصول خود را برای چه کسی بازاریابی میکنید و چگونه متفاوت هستید، میتوانید مارکهای خود را در قالب کلمات در حین طراحی لوگوی عطر یا لوازم آرایشی به معنای واقعی کلمه بیان کنید. لوگو، چهره برند یا شرکت شما است که باید در طراحی آن نهایت دقت و وسواس را به خرج داد؛ چراکه لوگو چیزی است که سالها باید نام تجاری شما را با خود یدک بکشد و نمیتوان آن را بهراحتی تغییر داد. بهعبارت بهتر، تغییر لوگو و ارتقا طرح آن، امکانپذیر است؛ اما با تغییر مدام آن نمیتوان انتظار داشت تصویری ماندگار را از شرکت خود بهجای گذاشت؛ بنابراین در طراحی لوگوها نهایت دقت را باید به خرج داد.
شبکه چاپ با سالها تجربه در طراحی لوگوهای مختلف در محصولات آرایشی، بهداشتی و عطرها میتواند رضایت شما را تضمین کند. این مجموعه در کنار ارائه محصولات باکیفیت و قیمتهای رقابتی و بیواسطه میتواند سفارشات شما در کمترین زمان ممکن به دست شما برساند.
جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی
چاپ جعبه لوازم آؤایشی و بهداشتی
طراحی لیبل محصولات آرایشی